Mágia

Mágia a vybavenie

Mágia a vybavenie danej postavy je na samostatnej stránke, ktorá je na heslo (heslo si každý zvolí po registrácii). Heslo budú poznať iba admini a hráč, ktorému postava patrí, (prípadne niekto komu ho prezradí). Je to z toho dôvodu, aby súper nevedel, aké schopnosti má kto pred bojom, boje by mali byť vďaka tomu realistickejšie.

Priraďovanie mágie
Po registrácii dostane každý hráč los o to, aký druh mágie bude ovládať. Losovať sa bude 1-5, pričom dve čísla budú zodpovedať vonkajšej, dve čísla vnútornej a jedno číslo stratenej mágii.
Ak hráč povie číslo, ktoré zodpovedá vnútornej alebo vonkajšej mágii, tak si jednoducho vyberie ľubovoľnú mágiu zo zoznamu daného druhu, ktorú dostane ako primárnu.
Ak si ale vyberie číslo pre stratenú mágiu, tak dostane ďalší los, opäť 1-5. Tentokrát tu však budú tri čísla, ktoré budú zodpovedať výberu ľubovoľnej stratenej mágii, jedno číslo pre výber ľubovoľného (nemôže byť už obsadený) drakobijca a jedno číslo pre výber ľubovoľného (nemôže byť už obsadený) bohobijca. Podľa druhého losu si vyberie podľa toho, čo mu vyjde, danú stratenú mágiu zo zoznamu, ktorú dostane opäť ako primárnu.
Pri vylosovaní drakobijca si hráč buď bez losovania rovno vezme drakobijca druhej generácie alebo bude losovať už do tretice 1-5, pričom dve čísla budú predstavovať drakobijca prvej generácie, dve čísla drakobijca druhej generácie a jedno číslo drakobijca tretej generácie.

Počet mágií na postavu
Každá postava môže ovládať maximálne dva rôzne druhy mágie* (nerátajú sa medzi to nekategorizované a obyčajné kúzla). Jednu mágiu, ktorú dostane ako primárnu**, ovláda najlepšie a kúzla tej mágie si kupuje normálne za cenu, ktorú tam majú napísanú.
Druhú mágiu si môže hráč zvoliť až na hodnosti S-mág a každé kúzlo tejto „sekundárnej“ mágie bude pre neho ťažšie sa naučiť (každé kúzlo ho bude stáť 130% z pôvodnej ceny). Navyše, takáto mágia bude o trochu slabšia oproti tomu, kto má tú istú mágiu ako primárnu (napr. jeden mág má ohnivú mágiu ako sekundárnu a druhý ako primárnu, takže silnejšia bude toho druhého), ale toto platí len v tom prípade, že sú mágovia na podobnej úrovni.
Za špeciálnych okolností*** je možné, aby mág mal aj tri rôzne druhy mágie, no to musí odsúhlasiť administrátor. Prvou podmienkou na dosiahnutie tretej mágie je kvalitný rpg tréning danej mágie, ktorý musí byť odsúhlasený. Druhou podmienkou je, že na každé kúzlo tretej mágie napíše rpg tréning (musí mať aspoň minimálnu kvalitu) a zaplatí zaň 130% z pôvodnej ceny kúzla. Sila tretej mágie sa vyrovná maximálne sile sekundárnej, nikdy nie primárnej.

Stratená mágia
Je to veľmi mocná staroveká mágia, ktorá sa považuje za stratenú, pretože je veľká rarita stretnúť niekoho, kto ju ovláda. Nevýhodou tohto druhu mágie je to, že je malá šanca ju získať a ešte menšia šanca získať ju ako sekundárnu. Ako je písané v Počte mágií na postavu, tak hráč si môže vybrať ľubovoľnú sekundárnu mágiu na hodnosti S-mága, ak mu to primárna dovoľuje, avšak, ak chce stratenú mágiu ako sekundárnu, tak musí losovať u admina. Šanca, že ju získa je približne 14% (jedno číslo zo siedmich je správne), zvyšných 86% je výber ľubovoľnej vonkajšej/vnútornej mágii, podľa pravidiel vyššie, prípadne podľa pravidiel primárnej mágie. Nanešťastie, drakobijecká a bohobijecká mágia môžu byť vždy len ako primárne, nikdy nie sekundárne.

Sila mágie
Kto si pozeral mágiu, si určite všimol, že jedine kúzla, ktoré sú špeciálne vyhradené ako ultimátne, sú obmedzené na hodnosti. Áno, kúzla bez hodnosti sa môže učiť každý mág, aj ako učeň, no v prvom rade si musí každí uvedomiť, že sila, ktorá je pri kúzle napísaná, ak nie je inak podaná, sa vzťahuje na to kúzlo použité skúseným mágom. Preto je, samozrejme, hlúposť, aby učeň, aj keď s veľmi mocným kúzlom, porazil dajme tomu S mága a podobne. Kúzla som nechal schválne bez hodností, aby sa každý mohol učiť kúzla ako chcel a sám pozoroval zmenu v ich sile, no preto to treba brať do úvahy a zamýšľať sa, ako silné to kúzlo môže byť, koľko ho udrží postava aktívne a ako veľa energie ju bude stáť, keď je na takej a takej úrovni. V prípade otázok sa pokojne opýtajte, sme tu pre vás, no opätovné zlé používanie kúzel môže viesť až k penalizáciám (a to nechceme ani my a určite ani vy).

Magické vybavenie
Magické vybavenie môže okrem jewelov stáť aj samotné eternano, no zato je väčšinou späté s kúzlami, ktoré môže mág hneď po zakúpení vybavenia používať. Nevýhodou však takýchto vybavení spätých s mágiou je, že môžu mať naraz len jedného vlastníka, takže ak ho už niekto vlastní, tak už nie je možné si ho zakúpiť, pokiaľ sa neuvoľní. Avšak, je veľa druhov magických vybavení a niektoré je možné si prispôsobovať aj na mieru, tak pri akých taká možnosť je, tak o vzhľade toho predmetu a podobných veciach môžete rozhodnúť vy (všetko ale podľa príslušných pravidiel, väčšinou riešené dohodou).

Unikátne vybavenie
Pod unikátne vybavenie sa radia všetky zbrane a vybavenia, ktoré môžu mať naraz len jedného vlastníka. Takéto vybavenie je aj dosť drahé a ťažšie na získanie (potreba napísať kvalitné rpg o získaní), avšak každý predmet sem spadajúci má špeciálne magické vlastnosti. Každý mág môže mať naraz maximálne jedno unikátne vybavenie. Ak ho chce nahradiť, tak ho môže darovať inej postave alebo predať za 75% pôvodnej ceny, až potom si môže zakúpiť iné.

Kōhei no Mahō a Kuroi Geijutsu
Ako je pri týchto mágiách aj napísané, tieto kúzla dokáže používať len Mavis alebo Zeref. Áno, sú tu obsiahnuté aj kúzla, ktoré im nepatrili, no táto stránke je anime/mangou inšpirovaná, a tak nie všetko je tu ako tam, niektoré veci máme prispôsobené. Vlastne, aj samotný fakt, že sa Zeref s Mavis zabili navzájom je len históriou nášho príbehu, a preto budeme radi, ak to budete akceptovať. Viac konkrétnych vecí o reinkarnácii Mavis a Zerefa nájdete na stánke „Mavis vs Zeref“.


*ak si mág zvolí mágiu, ktorá má vlastné pravidlá ohľadom druhej mágie, tak ich musí rešpektovať, v žiadnom prípade sa nedajú obísť tak, že si mág vyberie najprv jednu mágiu inú a až potom si ako druhú vezme tú s obmedzenými pravidlami (pre pochopenie: hráč si nemôže vybrať ohnivú mágiu a potom chcieť mágiu ľadovej tvorby, keďže ľadová tvorba podporuje len mágiu snehu, ak si ale hráč vezme prvú snehovú, tak mágia ľadovej tvorby môže byť ako sekundárna, no každé kúzlo ľadovej tvorby bude tú postavu stáť 150% z pôvodnej ceny)
**môže sa stať, že primárna mágia dovoľuje mágovi ovládať dve mágie zároveň, v tom prípade sú obidve primárne (napr. bleskový bohobijec môže automaticky ovládať aj bleskovú mágiu)
***neráta sa do toho prípad, kedy má človek dve mágie ako primárnu (viď. *) alebo má viac mágii ako zvláštny bonus (napr. mágia reinkarnácie Zerefa a Mavis sa do týchto počtov rátať nebude)