Každý začína od začiatku a časom silnie, nikto nemôže byť hneď najsilnejší.
Naraz je dovolená len jedna postava, kto bude mať viac a príde sa mu na to, bude penalizovaný!
Avatar
Každý hráč si pri registrácii zvolí avatar, ktorý bude vypovedať o vzhľade postavy. Tento avatar môže meniť aj počas hrania za postavu, no maximálne raz za mesiac a musí byť medzi avatarmi aspoň minimálna podobnosť (napr. aspoň farba očí).
Starnutie
O vzhľade postavy viac menej vypovedá avatar, no ten sa musí prispôsobovať aj veku mága. Každý hráč si pri registrácii zvolí vek od 8 do 13 rokov, pričom každú druhú nedeľu sa k veku postavy pričíta jeden rok.
Vedomosti postavy
Každá postava pozná iba to, čo zažila v rpg alebo jej niekto v rpg povedal, prípadne čo je všeobecne známe, preto je zakázané sa hrať so svojimi postavami na vševedov, ktorí všetko poznajú a vedia o každom kúzle, a pod.
Magická energia
Magická energia určuje silu a skúsenosť každého mága, a tým aj jeho hodnosť. Čím viac magickej energie mág má, tým viac kúzel dokáže použiť a tým budú tie kúzla aj silnejšie (pri porovnávaní myslené kúzla rovnako mocné a namáhavé). Každú nedeľu dostane každý mág 5 bodov magickej energie, no magická energia sa dá navyšovať predovšetkým písaním kvalitných rpg a misiami.
Eternano
Eternano je termín pre pomenovanie častíc mágie. Nachádza sa v každej živej bytosti a celkovo v celej atmosfére. Nikto nevie, ako eternano a mágia vznikli, no jedno je isté, bez neho by mágia nebola možná, navyše, bez eternana by mágovia nedokázali ani žiť. Okrem toho, eternano vo vysokej koncentrácii v okolí môže byť pre živé organizmy zdraviu škodlivé, no pre mágov je posilnením mágie. Za eternano si mág kupuje mágiu, prípadne magické vybavenie. Každú nedeľu dostane každý mág 3 body eternana, no okrem toho sa dá získavať predovšetkým písaním kvalitných rpg a misiami.
Jewel
Jewel je jednotka cenovej meny pre celé Fiore. Za jewely si mág kupuje vybavenie, či už magické alebo obyčajné. Hovorí sa, že jewely ovplyvňujú hlavne politickú moc cechov, čím bohatší cech je, tým je vyššie postavený a žiadanejší, zároveň má väčšie práva, no to nie je tak úplne pravda, lebo mocný cech musí mať okrem peňazí v prvom rade mocných mágov. Každú nedeľu dostane každý mág 50 jewelow, no získavajú sa hlavne za misie a kvalitné rpg.
Hodnosti
Pre postup na ďalšiu hodnosť je potrebné spĺňať podmienky a mať požadovanú magickú energiu. Každá hodnosť prináša svoje výhody a bonusy.
Človek
– na tejto hodnosti sa ocitne každá postava po registrácii, pričom začína s 0 bodmi magickej energie, 15 bodmi eternana a 500 jewelmi, kúzla na tejto hodnosti sú nespoľahlivé a slabé
– Magická energia: 0 – 20
Učeň
– na tejto hodnosti sa postava s kúzlami stále len zoznamuje a učí sa o mágii, takže je slabá a neefektívna, silnejší učeň ju však dokáže dobre uplatniť, aj keď je slabšia
– Výhody: učeň sa už môže stať členom cechu a tak získať lepší prístup k informáciám, môže začať plniť misie
– Magická energia: 21 – 80
– Podmienky na postup na učňa: daná postava musí mať odohrané minimálne jedno rpg a vedieť minimálne jedno kúzlo
Mág
– na tejto hodnosti sa postava stáva plnohodnotným členom cechu a dokáže poriadne využívať mágie
– Výhody: prístup k misiám, kde je možný súboj s ostatnými kúzelníkmi, postava sa môže začať učiť nekategorizované a obyčajné kúzle, prípadná voľba zamestnania, možnosť vytvorenia oficiálneho tímu s ďalšími postavami z rovnakého cechu (oficiálne tímy môžu plniť misie o úroveň vyššie ako sú hodnosti mágov v ňom)
– Magická energia: 81 – 180
– Podmienky na postup na mága: 5 misií, 5 rpg, byť členom existujúceho cechu/byť poslom Magického kongresu
S-mág
– na tejto hodnosti sa postava stáva už známou a uznávanou osobou, mocným a skúseným mágom
– Výhody: S-mág môže založiť vlastný cech alebo sa stať cechmajstrom existujúceho cechu, môže požiadať o prijatie do magického kongresu (na postup z tejto hodnosti musí získať súhlas hráčov v ankete), voľba sekundárnej mágie, dvojnásobné pridávanie každú nedeľu
– Magická energia: 181 – 330
– Podmienky na postup na S-mága: 15 misií, vedieť minimálne 9 kúzel (rátajú sa aj nekategorizované a obyčajné), splniť skúšky na S-mága
SS-mág
– na tejto hodnosti je postava svetoznáma a každý rozumný človek sa bojí jej moci, neraz je SS-mág označovaní za monštrum, príšeru, neľudskú bytosť
– Výhody: možnosť byť vyhlásený za jedného z Desiatich svätých mágov/Piatich prekliatych mágov, môže plniť dvojnásobok povoleného množstva misií na týždeň, môže plniť desaťročné a storočné misie
– Magická energia: 331+
– Podmienky na postup na SS-mága: 25 misií, vlastniť aspoň 2 tituly, urobiť významný čin pre svet (môže to byť aj čin, ktorý negatívne ovplyvní svet)
Boh
– ide o špeciálnu hodnosť, na ktorú dokáže postúpiť len zopár mágov z celého sveta, títo mágovia sú tak obávaní a mocní, že nie sú považovaní ani za ľudské bytosti
– Výhody: možnosť sa naučiť tretiu mágiu s rovnakými podmienkami akými sa učil druhú (mimo pravidiel Počet mágií na postavu; ak má mág mágiu, ktorá nedovoľuje okrem primárnej inú, tak na tejto hodnosti sa dokáže naučiť ľubovoľnú sekundárnu), upravené pridávanie (dvojnásobok magickej energie a jewelov, štvornásobok eternano)
– Magická energia: 651+
Podmienky na postup na „boha“: vedieť 100% aspoň jednu mágiu, poraziť aktuálneho „boha“ (ak ním nikto nie je, admin zahrá NPC postavu), byť členom 10 svätých mágov/5 prekliatych mágov